NÁSTĚNKA - ŠKOLNÍ PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ

Soutěž v luštění SUDOKU
Vánoční koncert v kostele Povýšení svatého Kříže
Vánoční koncert v kostele Povýšení svatého Kříže
Pro vysvědčení jako kráska/krasavec!
Vánoční koncert v kostele Povýšení svatého Kříže
Vánoční koncert v kostele Povýšení svatého Kříže
Vánoční koncert v kostele Povýšení svatého Kříže
Vánoční koncert v kostele Povýšení svatého Kříže

Školní speciální pedagog

Školním speciálním pedagogem na ZŠ Litomyšl, Zámecká 496 je Mgr. Eliška Pávková.

 

Konzultační hodiny:

pondělí: 8,00 – 8, 45

středa: 13, 00 – 16, 30

 

 Na konzultace se prosím objednávejte.

 Kontakt: 

E-mail: eliska.pavkova@1zs.litomysl.cz

Komens Bakaláři

 

Náplň činnosti školní speciální pedagožky:

  • Depistáže - vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb. V prvním ročníku je všem žákům nabídnuta depistáž pomocí standardizovaného Testu rizika čtení a psaní pro rané školáky.
  • Diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení. Vytyčení hlavních problémů žáka, návrh podpůrných opatření.
  • Výuka předmětů speciálně pedagogické péče
  • Krátkodobá i dlouhodobá speciálně pedagogická intervence u žáků ohrožených školním neúspěchem
  • Koordinace a vedení asistentů pedagoga a školních asistentů
  • Poskytování specializovaných terapeutických programů:

KUPOZ – program pro rozvoj pozornosti pro žáky na 1. stupni ZŠ

PAMIS – program pro rozvoj paměti a soustředění pro žáky na 2. stupni

PERCEPČNÍ A MOTORICKÁ OSLABENÍ VE ŠKOLNÍ PRAXI – program pro cílenou nápravu potíží se sluchovou percepcí, zrakovou percepcí, prostorovou orientací či serialitou

METODA DOBRÉHO STARTU

NEUROVÝVOJOVÉ STIMULACE

LOGOPEDICKÉ INTERVENCE

 

  • participace na vytvoření plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (v kooperaci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, se zákonnými zástupci, s žákem a ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř i vně školy)
  • individuální konzultace pro zákonné zástupce, žáky a pedagogické pracovníky
  • spolupráce s odborníky týmu školního poradenského pracoviště (školní psycholog, školní metodik prevence, výchovný poradce) dle jeho potřeb i potřeb školy
  • kooperace se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb
  • účast na zápisu do 1. ročníku základního vzděláván a Speciálech pro budoucí prvňáčky
  • účast na pracovních poradách školy
  • dokumentace a administrativa

KUPOZ

Program pro rozvoj pozornosti 

  • je vhodný pro děti od 8 let přibližně do 12 let
  • program je určen pro děti s ADHD, pomalejším psychomotorickým tempem, neurotickými potížemi, poruchami učení apod.
  • těžiště programu je v domácí práci, kdy společně pracuje rodič s dítětem pod vedením odborníka (speciální pedagog s platným osvědčením pro práci s metodou)
  • program trvá 15 týdnů, je vhodné začít na začátku pololetí
  • pracuje se denně 15 až 20 minut, 1x za 14 dní instruktáž u odborníka
  • cvičení jsou hravá a děti hodně baví
  • pracovní sešit lze zakoupit přímo u speciálního pedagoga Mgr. Elišky Pávkové nebo na www.kuprog.cz, hradí rodič.

Výsledky

  • zrychlení psychomotorického tempa, zklidnění křivky pozornosti
  • zlepšení komunikace mezi rodičem a dítětem
  • schopnost pravidelné práce
  • zlepšení emočního vyladění a přístupu k práci
  • zážitek úspěchu a zvýšení vědomí vlastní ceny
  • odbourání časového stresu, celkové zlepšení při školní práci

Princip programu

Program je založen na společné práci rodiče s dítětem. Dítě provádí každý den v týdnu po dobu maximálně 20 minut tři až čtyři cvičení. Jedenkrát za dva týdny přicházejí oba – rodič a dítě – do poradny, kde obdrží materiály na další období. Je provedena názorná instruktáž k zadaným úkolům, a také nenápadná kontrola provedené práce. Dítě má možnost pochlubit se s prvními úspěchy. To nesmírně posiluje jeho další motivaci. Rodič konzultuje své postupy a nezřídka koriguje své přístupy k dítěti. Oba dva – rodič i dítě – se učí efektivní spolupráci. Mimo všeprostupující trénink pozornosti program také záměrně rozvíjí zrakové a sluchové vnímání, pozornost a paměť, logické myšlení, vyjadřovací schopnosti a schopnost koncentrace pozornosti. Posiluje sociální cítění, upevňuje vztah mezi rodičem a dítětem a vnáší do života rodiny a dítěte pravidelný řád.

Pro více informací neváhejte kontaktovat speciálního pedagoga školního poradenského pracoviště:  Mgr. Eliška Pávková, e-mail: eliska.pavkova@1zs.litomysl.cz,   nebo navštivte stránku: www. kuprog.cz.