NÁSTĚNKA - ŠKOLNÍ PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ

Slavnostní rozloučení se školním rokem
Slavnostní rozloučení se školním rokem
Slavnostní rozloučení se školním rokem
Vyřazovací kurz žáků 9. ročníku
Vyřazovací kurz žáků 9. ročníku
Slavnostní rozloučení se školním rokem
Slavnostní rozloučení se školním rokem
Velká změna

Školní speciální pedagog

Školním speciálním pedagogem na ZŠ Litomyšl, Zámecká 496 je Mgr. Eliška Pávková.

 

Konzultační hodiny:

pondělí: 8,00 – 8, 45

středa: 13, 00 – 16, 30

 

 Na konzultace se prosím objednávejte.

 Kontakt: 

E-mail: eliska.pavkova@1zs.litomysl.cz

Komens Bakaláři

 

Náplň činnosti školní speciální pedagožky:

  • Depistáže - vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb. V prvním ročníku je všem žákům nabídnuta depistáž pomocí standardizovaného Testu rizika čtení a psaní pro rané školáky.
  • Diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení. Vytyčení hlavních problémů žáka, návrh podpůrných opatření.
  • Výuka předmětů speciálně pedagogické péče
  • Krátkodobá i dlouhodobá speciálně pedagogická intervence u žáků ohrožených školním neúspěchem
  • Koordinace a vedení asistentů pedagoga a školních asistentů
  • Poskytování specializovaných terapeutických programů:

KUPOZ – program pro rozvoj pozornosti pro žáky na 1. stupni ZŠ

PAMIS – program pro rozvoj paměti a soustředění pro žáky na 2. stupni

PERCEPČNÍ A MOTORICKÁ OSLABENÍ VE ŠKOLNÍ PRAXI – program pro cílenou nápravu potíží se sluchovou percepcí, zrakovou percepcí, prostorovou orientací či serialitou

METODA DOBRÉHO STARTU

NEUROVÝVOJOVÉ STIMULACE

LOGOPEDICKÉ INTERVENCE

 

  • participace na vytvoření plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (v kooperaci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, se zákonnými zástupci, s žákem a ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř i vně školy)
  • individuální konzultace pro zákonné zástupce, žáky a pedagogické pracovníky
  • spolupráce s odborníky týmu školního poradenského pracoviště (školní psycholog, školní metodik prevence, výchovný poradce) dle jeho potřeb i potřeb školy
  • kooperace se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb
  • účast na zápisu do 1. ročníku základního vzděláván a Speciálech pro budoucí prvňáčky
  • účast na pracovních poradách školy
  • dokumentace a administrativa

KUPOZ

Program pro rozvoj pozornosti 

  • je vhodný pro děti od 8 let přibližně do 12 let
  • program je určen pro děti s ADHD, pomalejším psychomotorickým tempem, neurotickými potížemi, poruchami učení apod.
  • těžiště programu je v domácí práci, kdy společně pracuje rodič s dítětem pod vedením odborníka (speciální pedagog s platným osvědčením pro práci s metodou)
  • program trvá 15 týdnů, je vhodné začít na začátku pololetí
  • pracuje se denně 15 až 20 minut, 1x za 14 dní instruktáž u odborníka
  • cvičení jsou hravá a děti hodně baví
  • pracovní sešit lze zakoupit přímo u speciálního pedagoga Mgr. Elišky Pávkové nebo na www.kuprog.cz, hradí rodič.

Výsledky

  • zrychlení psychomotorického tempa, zklidnění křivky pozornosti
  • zlepšení komunikace mezi rodičem a dítětem
  • schopnost pravidelné práce
  • zlepšení emočního vyladění a přístupu k práci
  • zážitek úspěchu a zvýšení vědomí vlastní ceny
  • odbourání časového stresu, celkové zlepšení při školní práci

Princip programu

Program je založen na společné práci rodiče s dítětem. Dítě provádí každý den v týdnu po dobu maximálně 20 minut tři až čtyři cvičení. Jedenkrát za dva týdny přicházejí oba – rodič a dítě – do poradny, kde obdrží materiály na další období. Je provedena názorná instruktáž k zadaným úkolům, a také nenápadná kontrola provedené práce. Dítě má možnost pochlubit se s prvními úspěchy. To nesmírně posiluje jeho další motivaci. Rodič konzultuje své postupy a nezřídka koriguje své přístupy k dítěti. Oba dva – rodič i dítě – se učí efektivní spolupráci. Mimo všeprostupující trénink pozornosti program také záměrně rozvíjí zrakové a sluchové vnímání, pozornost a paměť, logické myšlení, vyjadřovací schopnosti a schopnost koncentrace pozornosti. Posiluje sociální cítění, upevňuje vztah mezi rodičem a dítětem a vnáší do života rodiny a dítěte pravidelný řád.

Pro více informací neváhejte kontaktovat speciálního pedagoga školního poradenského pracoviště:  Mgr. Eliška Pávková, e-mail: eliska.pavkova@1zs.litomysl.cz,   nebo navštivte stránku: www. kuprog.cz.